12 modalitati de a te binedispune

Scris de admin în Cuplu-Psihologie,Featured


1. ASCULTA MUZICA.
Cea mai simpla metoda de relaxare, mai ales daca traiesti intr-un oras aglomerat, unde haosul este nota dominanta. Cine a inventat muzica “la purtator” a adus un mare plus umanitatii. De la simfonica la hip-hop, orice te bine dispune si te face sa uiti de probleme, toate sunt recomandate.

2. INVATA OPTIMISMUL.
Da, e greu de realizat, dar daca nu te culci de seara gandindu-te la ce grea va fi ziua care urmeaza, vei reusi. Spune-ti, cand auzi ceasul sunand, ca sigur se va intampla si ceva frumos printre toate sedintele si termenele-limita de astazi.

3. FA O BAIE FIERBINTE!
Dupa o zi cumplita, cand, la intoarcerea acasa ai mai avut de facut si multe alte lucruri neplacute (curatenie, teme cu cel mic), nu ai o solutie mai buna decat aceea a unei bai fierbinti. Umple cada cu apa cat de calda o suporti, adauga spumant sau ulei de baie, anunta-ti familia ca nu mai raspunzi la telefon, ia cu tine o carte care-ti place si bucura-te de timpul liber. Nici un gand neplacut sa nu-ti traverseze mintea; singurul lucru la care ai voie sa te gandesti este ca dupa acest ?tratament? vei fi intr-o forma de invidiat, relaxata.

4. ORGANIZEAZA-TE MAI BINE!
Desigur, departe de a fi o metoda de ridicare a moralului, este cel mai simplu mod de a scapa de nelinistile suplimentare. Timpul pare a-ti fi dusman si ai impresia ca nu te poti organiza cum trebuie, iar agitatia pune stapanire pe tine, impiedicandu-te sa mai dai randament? Stabileste-ti o ordine a prioritatilor, incearca sa nu mai faci trei lucruri deodata si vei vedea cum totul se va aseza. Sarcinile de serviciu se vor termina la timp, iar tu nu vei mai avea tendinta de a te enerva cand se sfarseste ziua.

5. NU TE STRESA CU MANCATUL.
Majoritatea femeilor au ca principala preocupare un regim de slabit. Insa, a te gandi tot timpul la ce e bine sa mananci si ce nu are un efect daunator asupra psihicului. Daca iti este pofta de ceva, mananca si echilibreaza balanta a doua zi, inlocuind pranzul cu o salata sau sarind peste masa de seara. Nici un regim de slabit din lume nu va functiona daca esti in permanenta constienta de restrictiile pe care ti le impune.

6. REINNOIESTE-TI VECHILE PRIETENII.
Daca in ultima vreme te-ai surprins povestindu-le celor din jur despre cat de frumoase erau vremurile trecute, atunci e cazul sa scapi de melancolie si sa reiei vechile relatii. Suna-ti prietenele din liceu si invita-le la o cafea.

7. NU RASPUNDE LA APELURILE NECUNOSCUTE.
Ti se intampla sa te stresezi suplimentar pentru ca primesti telefoane de la necunoscuti? Cea mai simpla metoda de a te bine dispune este de a-ti propune sa nu mai raspunzi. Pot sa fie apeluri de la banca, de la oameni care au gresit pur si simplu numarul sau de la niste oarecare care vor de la tine lucruri neplacute. Nu mai bine le eviti din start? Daca cineva vrea sa te gaseasca, nu e mai simplu sa-ti scrie un mesaj? Nu implica nici un stres din partea ta.

8. POARTA LA SERVICIU HAI­NELE “BUNE”.
Desigur, le pastrezi in dulap pentru o “ocazie”, dar daca aceasta nu mai apare, nu ai nici un motiv sa nu le porti in cea mai trista zi a vietii tale (cand urmeaza o sedinta dura sau ai un program infernal). Simtindu-te ca o regina, pusa la “patru ace”, vei avea ocazia sa aduni multe complimente si-ti vei face ziua absolut speciala. Este exact genul de buna dispozitie specific feminina pe care ar trebui fiecare dintre noi sa o incercam cel putin o data pe luna, cand ne vom simti ca niste “doamne”.

9. INVITA-TI IUBITUL INTR-UN LOC DEOSEBIT.
Nu ai nevoie de o ocazie speciala. Fa o rezervare, pune bani deoparte si mergi impreuna cu el la teatru, la film, la restaurant. Faceti impreuna ceva ce nu ati mai facut demult, invatati sa va relaxati impreuna. Efectele pot fi absolut miraculoase.

10. FA O LISTA CU ACTIVITATILE CARE-TI FAC PLACERE.
si propune-ti sa nu treaca mai mult de cateva luni fara sa le pui in aplicare. Iti place sa inoti? Chiar daca nu ai timp sa faci asta zilnic, macar o data pe luna e bine sa te bucuri de apa. Schiul e preferatul tau? Nu rata zapada ramasa, mobilizeaza-te sa mergi pe partie.

11. CITESTE CEVA FRUMOS IN FIECARE SEARA.
Cand erai copil si aveai cosmaruri, mama iti recomanda sa adormi gandindu-te la ceva care iti face placere. Poti repeta acest lucru si acum, la maturitate. Nu-ti incarca mintea cu problemele pe care trebuie sa le rezolvi maine, oricum va trebui sa o faci. Daca te gandesti la ele de cu seara nu vei realiza decat un stres suplimentar, nicidecum relaxarea atat de necesara. Asadar, ia o carte frumoasa sau un volum de poezii care iti plac si lasa-te cuprinsa de vraja lor.

12. SUNA-TI PRIETENII ORI DE CATE ORI SIMTI NEVOIA.
Este o sursa buna de optimism. Nu te lasa doborata de enervare; cand vezi ca problemele te depasesc, da un telefon unui prieten si povesteste-i ce te deranjeaza. Vei avea macar satisfactia ca te intelege cineva, eventual iti da dreptate sau iti ofera un alt unghi de abordare a situatiei. Vei avea un alt elan in rezolvarea ei.

Text: Valentina Vuxanovici, Foto: Arhiva Edipresse