Cocteiluri de energie

O data cu primavara incepe sa ti se faca pofta de proaspat si de “verde”… Daca, pana mai ieri, gaseai numai portocale si mandarine in raioanele de fructe, de azi poti sa te bucuri de fructe de sezon. Organismul tau are nevoie de vitamine. Ce-ar fi sa folosesti fructele in cocteiluri care sa te incarce in fiecare zi cu energie?

Principala calitate nutritionala a fructelor este continutul bogat in saruri minerale si vitamine de tot felul, in special, vitamina C si complexul de B-uri. Acestea favorizeaza absorbtia de fier din alimente si participa la buna functionare a sistemului imunitar. Sarurile minerale furnizate de fructe intretin rezerva energetica a organismului, ajuta la buna functionare a sistemului nervos si muscular, la cresterea parului si intarirea oaselor, purifica sangele si mentin echilibrul pH-ului. Pe langa asta, fructele au un continut caloric scazut, deci ne ajuta sa ramanem suple!
Toate substantele din fructe relanseaza, de fapt, metabolismul, ajuta la arderea grasimilor si permit eliminarea substantelor nocive din organism. In plus, ajuta la formarea globulelor rosii, incetinesc procesul de imbatranire si intaresc sistemul nervos… Ce mai incoace si-ncolo, fructele sunt o adevarata minune. Specialistii in nutritie ne recomanda sa mancam cel putin cinci in fiecare zi pentru a profita din plin de binefacerile lor.
Sucul de grepfrut are minerale, vitamine, enzime, pectina si acid citric si este indicat in anorexii, dispepsii, stari febrile, artrita, afectiuni pulmonare.
Sucul de mere contine zaharoza, celuloza, pectina, saruri minerale si vitamine, fiind recomandat in astenie fizica si intelectuala, reumatism, insomnii si cefalee.
Cocteilurile de fructe sunt solutia ideala pentru a beneficia de portia zilnica de vitamine. Ai nevoie doar de cateva ustensile: un mixer, un robot de bucatarie sau un storcator (manual sau electric).

Ce fruct, in ce moment?

Multe fructe sunt disponibile de-a lungul intregului an. Nu stii cum sa alegi? Hai sa facem impreuna o scurta recapitulare a momentelor in care aceste fructe se coc:
- In aprilie si mai poti gasi portocale, grepfruturi, kiwi sau papaya.
- Capsunile sunt la loc de cinste in lunile aprilie si mai. Apar si merele, dar cele verzi.
- Pentru caise, piersici, cirese sau smochine trebuie sa astepti pana in iunie.
Pentru o alimentatie echilibrata si o viata activa, nu trebuie doar sa “mananci sanatos”, ci sa si “bei sanatos”.
Daca vrei sa iti revitalizezi organismul dupa un efort fizic sau sa te incarci de energie, incearca propunerile din sectiunea de retete a site-ului.

Sfaturi pentru tine
Inainte de a trece la prepararea retetelor, merita sa iei aminte la cateva sfaturi:
- Incepe prin a bea o cantitate scazuta de suc in primele zile, cam 300 ml in prima zi, crescand progresiv cantitatea. Astfel, iti vei obisnui organismul cu acest tip de nutritie concentrata.
- Dilueaza intotdeauna sucurile de fructe cu apa sau cuburi de gheata (o masura de suc la trei masuri de apa). Unele cocteiluri pot fi depurative.
- Consumul excesiv de sucuri din fructe poate sa iti supraincarce organismul cu fructoza (zaharul natural din fructe). Daca suferi de diabet, intreaba medicul specialist care este doza recomandata.

Milk-shake de fructe de padure si germeni de grau
Cocteil de fructe de padure
Cocteil de struguri si ghimbir
Cocteil tonic cu vitamina C
Cocteil de mango si piersici
Cocteil din sucuri de fructe