Cum scapi de febra musculara?

Te-ai pregatit sa incepi aceasta toamna in forta? Foarte bine,si noi. si intaiul pas pe care l-am facut a fost sa mergem la sala. Insa, dupa prima sedinta, a aparut si febra musculara. Asa ca am cautat modalitati de a o combate.

Smaranda M, 23 ani, arhitecta. Sta mult la birou si a incercat exercitiile de tonifiere, asadar nivelul de dificultate nu a fost ridicat. Impotriva febrei musculare a luptat doar cu ajutorul dusurilor fierbinti.
Avantaje: “Nu ai nevoie de timp indelungat si nici de conditii iesite din comun. Antrenorul meu de la sala mi-a recomandat baile fierbinti, insa eu sunt fan al dusurilor.”
Verdict: “Dupa parerea mea, e o metoda foarte simpla si comoda de a scapa de durerile ingrozitoare care pot aparea dupa o ora de exercitii fizice. In plus, daca adaugi si o aspirina, seara, n-ai probleme!”

Claudia, 30 ani, profesoara. Exercitii de fitness a inceput sa faca de scurt timp. stia ca nu va putea sa treaca peste febra musculara, asa ca a invatat sa o combata: a marit timpul afectat incalzirii.
Avantaje: “Cresterea numarul de exercitii de incalzire si a timpului afectat acestui tip de pregatire musculara are doar efecte pozitive. Iti tonifici mult mai bine muschii. Specialistii recomanda incalzire pe baza de exercitii de aerobic: bicicleta, walking.”
Verdict: “M-am obisnuit cu o incalzire mai indelungata si acum nici nu as mai putea sa procedez altfel. Antrenoarea mea s-a obisnuit cu stilul meu si le recomanda si celorlalti participanti sa scape de febra musculara prin metoda mea. De aceea, v-o recomand cu caldura si voua.”

Mara S., 34 ani, functionara. Face sport de mult timp si, dupa fiecare moment de pauza, aparea si febra musculara. stia ca acesta este un indicator al eficientei, dar totusi… Antrenorul i-a recomandat repausul.
Avantaje: “Mi se pare ca nu este o recomandare iesita din comun, aceea de a invata sa te odihnesti dupa un efort fizic care s-a soldat cu febra musculara. La inceput, incercam sa scot Tcui pe cuit, dar durerea se accentua si mi-era teama sa nu am probleme mai mari.”
Verdict: “Poate pentru unii continuarea miscarii fizice este solutia de combatere a febrei musculare. Pentru mine, insa, situatia se inrautatea, asa ca aveam nevoie de mai multa odihna ca sa scap de durere. Am invatat sa ma bucur de momentele libere, facand mai multe lucruri pentru mine.”

Sanda H., 28 ani, secretara. Munca la birou ii da mari dureri, atat de cap, cat si de spate. A ales ca forma de miscare pentru a scapa si de sedentarism aerobicul. A invatat sa combata febra musculara cu ajutorul masajului.
Avantaje: “Masajul poate fi efectuat si ca metoda de incalzire musculara. Daca febra deja s-a instalat, e bine ca masajul sa fie realizat destul de repede, la 5 ? 10 minute de momentul incheierii exercitiilor fizice. Un masaj de o jumatate de ora, realizat de un specialist, pe zona lombara, pe membre si abdomen va face minuni.”
Verdict: “O buna metoda de a preveni, dar si de a scapa de febra musculara dupa ce s-a instalat este folosirea masajului. Miscarile de netezire sau de alunecare, aplicate direct pe piele, de-a lungul fibrei musculare sunt excelente.”

Mihaela R., 30 ani, asistenta medicala. A invatat de la bunica ei o metoda simpla de a scapa de febra musculara: foloseste resursele naturale care se gasesc in fructe.
Avantaje: “Antiinflamatoarele (cum ar fi paracetamolul sau aspirina) sunt recomandate de majoritatea celor care sunt antrenori in salile de fitness. Dar mai putini stiu sa recomande cursantilor sa ia doua fiole de vitamina C, daca au senzatia de febra musculara.”
Verdict: “O solutie si mai simpla, invatata de mine de la bunica, este sa inlocuiesc fiolele de vitamina C cu un pahar de apa in care am stors zeama de la o lamaie si in care am adaugat o lingurita de miere de albine.”

Iuliana F., 25 ani, agent de vanzari. Pentru tonifierea corpului si formarea unei musculaturi frumoase, practica mai multe tipuri de exercitii fizice. Febra o combate cu consum crescut de carbohidrati si proteine.
Avantaje: “Un antrenor de la o sala la care se faceau si exercitii de performanta mi-a recomandat sa mananc mai multe proteine si carbohidrati dupa antrenament si, daca e posibil, sa iau suplimente cu creatinina si antioxidanti, care ajuta mult la refacerea muschilor dupa un efort fizic.”
Verdict: “Faptul ca trebuie sa mananc dupa fiecare ora de fitness nu inseamna ca fac acest lucru imediat dupa sala. Ci ca astept doua ora, dupa care mananc carbohidrati (putine paste, produse cu amidon) si proteine (lapte, carne, oua). Functioneaza!”

Text: Valentina Vuxanovici