De la nora pentru soacra

Scris de admin în Retete

Paste cu dovleac si nuci

Ingrediente:

lo punga de paste penne l o lingura de ulei de masline l o lingura de unt l cateva nuci curatate si taiate in cuburi l sare, dupa gust l o lingura de salvie proaspata tocata l o lingura de otet de mere l o felie de dovleac taiat cubulete sau un dovlecel taiat cubulete l o de ceasca de parmezan l 2 linguri de nuci prajite

Mod de preparare:

Intr-o oala mare pune la fiert apa cu sare. Adauga pastele si lasa-le circa 10 – 12 minute sa se fiarba, apoi scurge-le de apa. Intre timp, intr-o tigaie incinge uleiul de masline si untul. Adau­ga dovleacul sau dovlecelul taiat cubulete, sare, piper si lasa-le pe foc pana ce se patrunde do­vleacul (aproximativ sapte mi­nute). Adauga apoi salvia proas­pata si otetul. Pune pastele, amesteca bine si imparte mancarea in patru farfurii intinse. Presara parmezan si nuci pe deasupra si invita-ti oaspetii la masa. Pofta mare la bucate!

Pui cu carnati si masline verzi

Ingrediente:

l 2 linguri de ulei de masline l 4 piepti de pui, cu oase si piele l 2 cepe mari, taiate solzisori l 4 catei de usturoi, taiati marunt l 150 g carnati taiati felii l o conserva de rosii taiate l 150 g masline verzi um­plute cu gogosari l 2 dovlecei taiati felii de 1 cm l piper, dupa gust l patrunjel tocat, pentru aroma si ornare Acest meniu spaniol este chiar mai gustos servit a doua zi. Se poate manca alaturi de orez.

Mod de preparare:

Incinge uleiul intr-o tigaie mare si prajeste puiul circa doua mi­nute, pe fiecare parte. Scoate puiul din tigaie si adauga cea­pa, usturoiul si carnatii si prajeste-i circa cinci minute. Pune puiul din nou la prajit, adauga rosiile si maslinele, amestecand bine. Pune piper, mai lasa-le la fiert vreo 35 minute. Adauga si do­vleceii si mai lasa-i pe foc 10 – 15 mi­nute, punandu-le ca­pacul. Or­neaza cu patrunjel si cu garnitura de orez.

Dovleacul: Culoarea galben-portocalie arata faptul ca aceasta leguma este bogata in antioxidanti si betacaroten. Betacarotenul este o substanta ce va fi convertita de catre orga­nism in vitamina A. Cercetari recente indica faptul ca dietele bogate in betacaro­ten reduc riscul producerii anumitor tipuri de cancer si ofe­ra protectie im­potriva bolilor de inima.

Nucile: Sunt sanatoase pentru ini­ma si reprezinta o sur­sa concentrata de mul­­te substante hra­ni­toare. Studiile ac­tuale au aratat ca aceia ca­re se hranesc cu nuci de cinci ori pe sapta­mana pot redu­ce pana la ju­ma­­tate ris­cul unui atac de cord. Un sfert de ca­na de nuci contine in jur de 175 de calorii si pana la 21 g de grasimi.

Strudel de sardine cu lamaie

Ingrediente:

l 4 role de aluat de strudel sau de placinta (se gasesc la supermarket) l 4 linguri ulei de floarea soarelui l 8 bucati de sardine in ulei, scurse de zeama l o lamaie stoarsa l 4 linguri de coriandru proaspat tocat (sau patrunjel daca nu gasesti coriandru proaspat) l sare, piper, dupa gust

Mod de preparare:

Incalzeste cuptorul. Pune cele patru fasii de aluat pe o suprafata intinsa si unge-le cu ulei. Pune cate doua sardine in fiecare strudel si stro­peste-le cu zeama de lamaie, apoi pre­sara coriandru, sare si piper. Ruleaza-le si impatureste-le la capete sa nu iasa umplutura. Unge-le usor cu ulei pe deasupra si pune-le la cuptor pentru 15 minute, pana capata o crusta aurie. Strudelele se servesc calde cu o salata asortata.

Prajitura cu branza si fructe de padure

Ingrediente:

Pentru blat: l 400 g de biscuiti dietetici zdrobiti l jumatate de pachet de unt topit l un plic de zahar vanilat Pentru crema: l 4 linguri de faina l 900 g branza de vaci dietetica l 100 g smantana l 4 – 5 oua l coaja si zeama de la doua lamai l o cana de zahar l un borcan de dulceata de fructe de padure

Mod de preparare:

Biscuitii se zdrobesc si se combina cu untul topit si cu zaharul vanilat. Se pun pe fundul unei cra­tite, se apasa cu degetul sau cu o lingura compozitia si se pune la cuptor circa 10 – 15 minute, pana ce devin o crusta crocanta. Intre timp, in blender se ames­teca branza de vaci, smantana, faina, ouale si zaharul, precum si coaja de lamaie si sucul de la doua lamai. Toarna dulceata de fructe de padure peste blatul din biscuiti, apoi adauga compozitia de branza de vaci si lasa cratita la cuptor 40 – 45 minute pana ce mijlocul prajiturii devine tare atunci cand misti cratita. Raceste prajitura si las-o la frigider circa doua ore pana sa o servesti.

Fructe de padure: Acestea contin putine calorii, fiind insa bogate in fibra. De asemenea, ele abun­da in substante fitochimice antioxidante si in vitamine. Mul­te dintre ele sunt surse importante de vitamina C. Cele mai bogate in antioxidanti sunt mu­rele si afinele. Fructele de pa­dure au si un efect de scadere a glicemiei, imbunatatesc acuitatea vizuala nocturna. Atentie, fruc­tele de padure se altereaza foarte repede (intr-o zi).