Fructele anotimpului

Scris de admin în Dieta

Te simti obosita, lipsita de vlaga si fara chef? Lasa-te ademenita de savoarea fructelor si alege o gustare delicioasa, racoritoare! Pline de vitamine, fructele te vor mentine in forma pe toata durata zilei.

Fructele reprezinta une­le dintre alimentele cele mai sanatoase; deoa­rece con­tin apa intr-un procent foarte mare, te ajuta sa eviti deshidra­tarea. In plus, sunt o sursa inepuizabila de vitamine si de carbohidrati. Pe de alta parte, fructele au un continut ridicat de fibre, ceea ce diminueaza problemele gastro-intestinale, iar consumul regulat de fructe este recomandat de catre medici drept o metoda buna de a reduce riscul aparitiei cancerului sau a pro­blemelor cardiovasculare. Este bine sa consumi cat mai multe fructe in fiecare zi, dar tre­buie sa tii cont de cateva reguli:

  • nu trebuie amestecate cu alte Windows 7 Professional Upgrade Australia alimente, deoarece car­nea si mancarea gatita se digera mai greu decat fructele; e recomandabil sa fie consumate cu o ora inainte sau la o ora dupa masa;
  • fructele si legumele sa nu fie consumate la aceeasi masa;
  • nu trebuie consumate ca desert, deoarece ingreuneaza digestia;
  • trebuie consumate proaspete si spalate bine.

1. Ciresele. Binecu­noscute pentru proprietatile depurative, detoxifiante, favorizeaza digestia, avand un rol important in eliminarea toxinelor. De asemenea, sunt un bun reminera­lizant si energizant, combat astenia si previn infectiile respiratorii. Ciresele contin 70% apa, acest lucru recoman­dandu-le drept baza intr-o dieta de slabit. Poti face o cura de detoxifiere de o zi sau doua, in care sa mananci numai cirese, dar nu in cantitati foarte mari. Vei vedea imediat efectele benefice – te vei simti mai odihnita, iar pielea ta va fi catifelata si neteda. Ciresele se bucura de un continut demn de luat in seama de fier, potasiu, calciu, fosfor, magneziu. Nici vitaminele A, B1, B2, B6, B3 si C nu sunt de neglijat, ele oferind energie organismului pe durata intregii zile. 2. Piersicile. Au pro­prietati diuretice si sunt usor de digerat. In plus, piersicile curata rinichii, sunt bogate in beta-caroten si recomandate in procesele antiinflamatorii. Contin calciu, magneziu, fosfor, potasiu si vitamina B. Inainte de menstruatie, multe femei au pofta de ciocolata (pentru continutul in magneziu), dar este recomandabil sa o inlocuiesti cu piersici. O piersica de marime medie ofera cam 7% din necesarul zilnic de fibre alimentare. 3. Pepenele galben. Windows 7 Professional Upgrade Australia Pepenele galben cu miezul portocaliu este mai bogat in substante nutritive decat cel cu miezul galben. O portie de 100 gr ofera organismului mai mult de jumatate din doza zilnica de vitamina C. Continutul de beta-caroten si vitamina A, ambele antioxidante, fac sa fie un important aliat impotriva cancerului si a afectiunilor cardiace. Are un mare continut de apa, fiind un excelent depurativ si rehi­dra­tant. 4. Pepenele rosu. Contine 95% apa si este unul dintre fructele cu cel mai mare aport de vitamina C. Acesteia i se adauga vitaminele A, B1, B2. Are efect de detoxifiere, stimuland eliminarea toxine­lor din organism si este un bun diuretic, fiind recomandat celor care sufera de pietre la rinichi. Sarac in glucide si sodiu, pepenele rosu nu trebuie sa lipseasca din dieta ta daca vrei sa scapi de kilogramele in plus. 5. Caisele. Un consum mediu de caise incetineste procesul de imbatranire, gratie proprietatilor antioxidante ale caiselor. Contin vitamina C, fier, beta-caroten. Fructele contin apa intr-un procent mare – 80%, sodiu, potasiu, calciu, fosfor, magneziu. Nici vitaminele nu lipsesc, fiind prezent complexul B. Sunt recunoscute pentru rolul de a tonifica sistemul nervos, fiind indicate in starile de su­prasolicitare intelectuala, in oboseala fizica, insomnii, stres. 6. Zmeura. Vara iti recomandam zmeura, unul dintre fructele de padure care nu ar trebui sa lipseasca din dieta ta. Are un continut bogat in vitamine (A, B1, B2, D) si minerale – calciu, magneziu, zinc, potasiu – si este indicata pentru afectiunile tubului digestiv sau ale sistemului respirator. Are efecte benefice si in cazul in care suferi de constipatie, guta sau astenie, iar extractul din mladite de zmeur are proprietati deloc de neglijat in tratarea problemelor hormonale. Text: Carmen stefancu Foto: dreamstime.cim