Retete cu cereale

Or fi cerealele sanatoase, dar parca te-ai cam “plictisit” de ele! In fiecare dimineata, acelasi si acelasi lucru: lapte sau iaurt cu fulgi de porumb. Oricum, pentru ca vrei sa fii in forma, de cereale nu te poti lipsi. Nu crezi ca ar fi cazul sa inventezi noi meniuri?

Despre cereale toti vorbesc numai de bine. Si au si de ce. In cadrul piramidei alimentare, cerealele reprezinta alimentele de baza, care trebuie consumate zilnic, predominant. Iar aceasta pentru ca sunt indispensabile organismului uman, sunt cele mai sanatoase, sunt bogate in fibre si vitamine.
De ele depinde un bun tranzit intestinal si, deci, o digestie perfecta. Nu este de mirare ca cerealele sunt recomandate inclusiv in curele de slabire, continutul lor ridicat de fibre garantand “nedepunerea” caloriilor (sunt de evitat, stii bine, fainoasele rafinate, adica albe).
Din fericire, magazinele ne ofera o gama extrem de larga de cereale gata mixate, preparate, cu zahar sau fara, cu cacao, cu miere, cu fructe, unele speciale, pentru cele care tin cure sau fac sport (vezi cerealele Fitness).
N-avem altceva de facut decat sa le folosim din plin. Langa lapte, iaurt sau suc de fructe, sunt la fel de gustoase. Se prepara rapid si, dupa ce ne ridicam de la masa de dimineata, mai avem si constiinta impacata ca ne-am “purtat frumos” cu organismul nostru.
Exista retete de mancaruri si dulciuri care se bazeaza pe cereale. Asa ca, ori de cate ori ai pofta de o gustare, evita dulciurile “periculoase” si compune-ti un meniu sanatos – pentru mai multe idei, inspira-te din pagina alaturata!

Nici o zi fara cereale!

A lua micul dejun zilnic reprezinta unul dintre cele sapte obiceiuri sanatoase, care te ajuta sa-ti prelungesti viata si sa iti pastrezi un sistem imunitar sanatos. Cerealele reprezinta una dintre cele mai bune solutii pentru aceasta masa a zilei, din mai multe motive. Pentru ca ele contin minerale, fibre, calciu si carbohidrati, care iti asigura mare parte din elmentele nutritive necesare organismului si energia necesara pentru a face fata unei zile de lucru. Zilnic ai nevoie de o portie sanatoasa de cereale si produse cerealiere.

Sfaturi utile

Iata un lucru pe care ar trebui sa-l tii bine minte, daca vrei sa beneficiezi din plin de avantajele consumului de cereale: stim ca ai auzit mereu ca un aport crescut de fibre te va ajuta sa slabesti. E adevarat, dar cu o conditie. Daca nu amesteci fibrele alimentare cu suficiente lichide, care sa ajute la digestie, in stomacul tau se va forma o masa compacta, greu de digerat. Nu vei slabi, ci dimpotriva, creste riscul de digestie proasta si de constipatie. Pentru fiecare portie de fibre consumata trebuie sa bei un pahar cu lapte, suc de fructe, ceai sau apa.

Salata de fructe

Tonic cu caise

Cascaval cu crusta

Mere umplute

Snitel crocant

Rosii umplute cu arpacas