Salate de tot felul

Scris de admin în Retete

Paella simpla

Ingrediente:

1 lingura de ulei de masline; 1 ceapa taiata marunt; 1 capatana de usturoi curatata si zdrobita; 250 piept de pui dezosat; 1 ardei rosu taiat cubulete; 2 rosii mari taiate felii; praf de sofran; 1 lingura de paprika; 200 g orez; 450 ml zeama de la puiul fiert; 100 g calamar taiat felii; 100 g creveti decongelati; 150 g pui de caracatita decongelati.

Mod de preparare:

Incinge uleiul si caleste ceapa la foc mic pentru 5 minute, apoi adauga usturoiul si puiul.
Continua sa fierbi totul la foc mic inca 10 minute. Pune piperul si rosiile. Amesteca bine, apoi adauga sofranul, paprika si orezul.
Dupa 1- 2 minute toarna si zeama de la pui. Lasa-le sa se patrunda, amestecand inconti­nuu, 15 minute. Adauga calamarul, crevetii si caracatita si mai lasa-i pe foc 5 – 10 minute pana se inmoaie orezul; mai toarna un pic de apa daca este nevoie.
Paella se serveste calda.
Pofta buna!

Salata de rosii coapte cu masline

Ingrediente:

Aceasta salata calda este o garnitura excelenta pentru peste la gratar si o sursa grozava de anti­oxidanti. Iata de ce ai nevoie: 8 rosii mari; paprika; piper, sare, praf de usturoi; 1 legatura de ceapa verde; o mana de masline negre fara samburi.

Mod de preparare:

Incalzeste in prealabil cuptorul. Unge cu ulei de masline o tava intinsa. Pune un strat de rosii taiate felii si potriveste-le de sare, piper, praf de usturoi si paprika. Toarna putin ulei de masline peste ele si lasa-le la cuptor pentru 15 minute, pana ce se inmoa­ie usor. Adauga apoi ceapa verde taiata bucatele de 2-3 cm si maslinele curatate de samburi. Salata se serveste calda, cu paine prajita si branza feta.

Creveti:
Crevetii sunt bogati in grasimi si au un colesterol considerabil, fiind totodata bogati si in vitamina D. Au 83 calorii la 85 g, deci sunt saraci in calorii si grasimi. De asemenea, crevetele este o excelenta sursa de seleniu si de vitamina B12. Daca nu stiai, mirosul de apa sarata este un indicator foarte bun al prospetimii crevetilor.

Ardei rosu:
Ardeii rosii si galbeni contin aproape de doua ori mai multa vitamina C decat cei verzi. In afara de vitamina C, ardeiul contine si vitamina A, fiind un cocteil ucigas pentru radicalii liberi. Aceasta combinatie nu permite depunerea colesterolului si, deci, ne protejeaza impotriva bolilor de inima si a artritei. Previne bolile tumorale.

Salata de citrice cu vanilie

Ingrediente:

6 portocale; 4 grepfruturi rosii
Pentru sirop ai nevoie de ur­ma­toarele: esenta de vanilie; 400 ml apa; 100 g zahar; coaja de lamaie; zeama de la o lamaie; 4 cuisoare; 6 seminte de cardamon
Pentru garnitura: inghetata de vanilie.

Mod de preparare:

Curata portocalele si grepfruturile si taie-le felii. Pune intr-o cratita vanilia, apa, zaharul, coaja si zeama de lamaie, cuisoarele si cardamonul si lasa-le sa dea in clocot. Asteapta sa se raceasca siropul, apoi toarna-l peste portocale si grep­fruturi si lasa-le jumatate de ora. Pune in boluri salata si orneaza cu o cupa de inghetata de vanilie.

Cus-cus cu legume

Ingrediente:

250 g cus-cus (se gaseste la supermarketuri); 45 ml ulei de masline; 1 ardei gras rosu si unul verde; 10 masline negre, taiate; 50 g fulgi de migdale; piper, sare; 100 g branza feta faramitata; zeama de la o lamaie.

Mod de preparare:

Iata un fel de mancare original din Liban. Fierbe cus-cusul conform instructiunilor de pe ambalaj. Afaneaza-l cu o furculita. Amesteca-l cu uleiul de masline, sare si piper. Adauga ardeii si pune cratita pe foc, pana ce se inmoaie ardeii. Adauga maslinele, fulgii de migdale si branza feta. Stoarce zeama de la o lamaie si amesteca bine. Serveste cald cus-cusul. De asemenea, daca ti-a mai ramas, pastreaza-l pentru a doua zi, il poti servi si ca pe o salata delicioasa! Il poti orna cu frunze de patrunjel proaspat, sau, si mai delicios, cu frunze de coriandru.

Migdale:
Stiai ca migdalele sunt contin proteine in cantitati comparabile cu cele existente in carne? In plus, sunt surse excelente de magneziu (folosit de organism pentru mentinerea sanatatii oaselor, ca si in metabolismul proteinelor si in eliberarea energiei musculare). Vesti bune pentru frumusete: migdalele contin vitamina E, un antioxidant puternic, revitalizant al pielii si parului.

Text: Delia Ioana Robescu