Silueta dupa nastere

Doina nu este o adolescenta care concureaza la titlul de Miss Boboc. Este mama a doi baietei frumosi, Danut si David. Cum a reusit sa se mentina in forma dupa doua sarcini? Ne povesteste chiar ea!

Da, am doua motive de lauda: Dan, care va implini cinci ani anul acesta si David, care are opt luni. Iti voi impartasi din experienta mea si vei afla cum am reusit sa revin la silueta perfecta, atat dupa prima, cat si dupa a doua nastere. De asemenea, iti voi oferi cateva sfaturi care sper sa-ti fie utile.
Un lucru m-a ajutat in mod sigur: faptul ca, de cand ma stiu, am fost o pasionata de sport si mai ales de gimnastica. De asemenea, sunt antrenoare de aerobic si fitness, avand aceasta “meserie” de opt ani (pe langa pregatirea mea de baza, de contabila). Dar sa va povestesc…

Totul a decurs perfect

La prima sarcina, am putut sa fac sport pana in ultima luna: inot, gimnastica aerobica, aqua-aerobics, chiar si fitness. Cu toate acestea, la sfarsitul sarcinii am luat 20 kg, mancand sanatos, fara excese. Dupa o perioada foarte scurta de la nastere, am inceput sa merg zilnic la sala. Sincera sa fiu, nu am respectat, ca termen, perioada de lauzie. Pe atunci locuiam in Anglia si medicii de acolo au o cu totul alta viziune.
Am intrebat daca pot face sex si doctorul mi-a raspuns: “Graviditatea este o stare naturala si trebuie tratata ca atare. Activitatea sexuala este benefica pentru mama, din punct din vedere psihologic, dar si pentru dezvoltarea psihica a copilului.” Am alaptat si am facut sport in fiecare zi – cantitatea de lapte nu scade. Nu e adevarat ca nu poti face sport cat timp alaptezi. Dupa nastere, am facut o luna fitness, pentru intarirea musculaturii, gimnastica aerobica (in special exercitii pentru abdomen) si jogging. Nu am tinut nici un fel de regim, iar dupa nastere am ramas cu zece kilograme in plus, pe care le-am dat jos numai prin sport, in timp. Dupa sase luni aratam ca inainte de sarcina.

Sarcina buclucasa

A doua sarcina a fost cu probleme inca din primul trimestru: sangerari, contractii si, in cele din urma, dupa doua concedii medicale, m-am decis sa intrerup activitatea la birou si chiar si pe cea de la sala, dar a meritat din plin! Am stat doua luni numai in pat si pana am nascut am facut tratament hormonal pentru mentinerea sarcinii.
Cat am stat in pat am facut masaj usor zilnic pentru a-mi pune sangele in circulatie. Medicul mi-a interzis orice efort fizic si abstinenta sexuala totala pana la venirea pe lume a bebelusului. A fost o perioada grea, eu fiind o persoana extrem de energica.
Am continuat sa mananc sanatos, cum o faceam si inainte de sarcina: multe fructe, legume, cereale, din cand in cand carne slaba (pui, vita, fara porc si mezeluri), dulciuri putine
(recomand inghetata, nu are multe calorii), lactate (lapte cu grasime putina si iaurt), fara prajeli si cartofi prajiti. Am luat numai zece kilograme, desi nu am facut sport decat putin, in primul trimestru de sarcina. Dupa perioada de repaus total, am inceput incet, incet sa fac mici plimbari si chiar sa ma duc la sala unde tineam ora de pe scaun. Nu am mai rezistat sa stau in pat pana la final, cum mi-a recomandat doctorul.
Totul s-a terminat cu bine, copilul s-a nascut sanatos si dupa cateva zile l-am luat acasa si apoi l-am “carat” dupa mine la sala pana la patru luni intr-un cosulet, zi de zi. Acum are opt luni, iar eu mi-am recapatat silueta de odinioara.
Nu am tinut nici un regim de slabire, am evitat doar sa mananc seara. Un exemplu nu sunt numai eu, ci si clientele si prietenele mele de la sala care au venit la sala, chiar si insarcinate in noua luni sau dupa ce au nascut. Sunt foarte mandra de ele! E adevarat, trebuie sa stii ce exercitii ai voie sa faci si care dintre ele sunt interzise cu desavarsire.

Sfaturile Doinei

  • Nu manca dupa ora 18.00 decat ceva usor: fructe sau iaurturi.
  • Daca inainte de a ramane insarcinata, nu ai facut sport regulat (cel putin de trei ori pe saptamana) si nu ai un tonus bun, miscarea poate avea consecinte grave – chiar pierderea sarcinii. Pentru cele care nu au facut gimnastica inainte de sarcina, recomand inotul usor sau mersul pe jos. Indiferent de conditia fizica, cere intai sfatul medicului. Se poate face sport numai daca sarcina este fara probleme!
  • ATENTIE: Nu ai voie sa faci exercitii pentru abdomen, sarituri, tae-bo, stepper.
  • Bea multe lichide intre mese; consuma cat mai putina sare (vei retine foarte multa apa in organism din cauza ei).
  • Incearca sa te odihnesti mai mult, sa nu te stresezi sau sa te superi.
  • Pentru a evita formarea vergeturilor, aplica lotiuni hidratante pe abdomen, sani si coapse, pe toata perioada sarcinii si dupa ce ai nascut.
  • Daca medicul iti permite, fa cat mai mult sex.

Iti doresc succes si nastere usoara!