Tonifiere si slabire in doar 10 minute

Scris de admin în Sport

Mi-am spus in gand ca asa ceva nu exista si ca, daca ar exista, eu de ce as mai transpira groaznic la sala? Dar m-am lasat convinsa sa vad ce si cum este cu Power Plate, caci asa se numeste aparatul-minune.

Cum functioneaza? Vibratiile pe baza carora functio­neaza aparatele Powerplate transmit valuri de energie prin corp, activand contractiile musculare cu o frecventa de 25 pana la de 50 de ori pe secunda.

Cu un antrenament de 10 minute pe zi, de trei ori pe saptamana, nu mai ai nevoie de alte tipuri de miscare. Iar pentru asta nu de­pui nici un efort. Doar stai. Aparatul “trans­pira” pentru tine. Dar, nu-ti face iluzii, este destul de greu sa pastrezi pozitiile recomandate, insa merita, pentru ca e mai putin efort decat in cazul fitnessului obisnuit.

De echi­pa­ment de sport tot ai nevoie, dar si de vointa.

Antrenamentul bicep­silor. Desi este o parte a corpului pe care in ge­neral barbatii o antreneaza, poti sa profiti si tu de puterea lui Po­wer Plate pentru a-i pune in miscare. In imagine ai doua pozitii: prima este pentru tonifierea bicepsilor, a doua pentru intarirea partii laterale a bra­telor. tine minte ca, dintre toti muschii, acestia sunt cel mai greu de antrenat.

Si umerii se antrenea­za? Ei bine, da. In pozitia indicata in imagine, cu ajutorul manerelor metalice, vei simti presiunea potrivita in muschii la­tissimus, chiar sub omoplati. Durerile de spate se vor amortiza prin realizarea repetata a acestui exercitiu.

Mentine pozitia! A fost un indemn greu de urmat de catre colega noastra. Insa, in pozitia din fotografie lucreaza atat de bine tricepsii (muschii situati pe partea laterala si posterioara a humerusului) incat nu vei mai avea nevoie de ridicari de greutati la sala.

Variante de flotari. Credeai ca flotarile se pot face doar la sala de gimnastica? Ei bine, cu Power Plate vei reusi sa le faci mai eficiente. Asadar, din prima pozitie, cu bratele si muschii abdominali incordati, te ridici pastrand trunchiul cat mai drept. Cand ai ajuns in pozitie, aparatul va face restul de efort pentru tine. Ce simplu, nu?

Coapse si gambe. Abia asteptai o reteta-minune pentru tonifierea coapselor, nu-i asa? Acum te asezi in pozitia reco­mandata de specialistul Power Plate, o mentii si te lasi pe mana… vibratiilor.

Vor lucra si muschii gambelor si daca vei simti putina febra musculara dupa este semn ca a functionat si ca trebuie sa continui.

Pare simplu? Dar nu este chiar asa. Faptul ca aparatul face toata treaba nu inseamna ca tu sa nu faci nimic. Doar sa te mentii in pozitia din imagine, sprijinita intr-un cot, si e un efort redutabil! Exercitiu pentru abdominalii exteriori.

Abdomenul cel mai tonifiat… Va fi al tau, daca urmezi instructiunile antrenorului Power Plate si mentii pozitia din imagine. In­cordarea muschilor tai, impreuna cu vibratiile aparatului, iti vor oferi abdomenul plat de care ai nevoie. Totul in doar cateva minute. Pentru orice exercitiu, conditia esentiala este sa respecti pozitia indicata.

Putina atentie la picioare. Muschii cvadricepsii au nevoie de efort special (oricine a slabit iti va spune cat de greu este sa reduci masa grasa din aceste zone si sa adaugi niste muschi!). Intinderile pentru aceasta categorie se fac in pozitia indicata si te ajuta sa ai picioare mai zvelte. Se vor tonifia si coapsele.

Intindere pentru abductori. Ei sunt muschii care tin picioarele laolalta si de a caror lezare se plang cel mai des sportivii. Nu e cazul, insa, sa te ingrijorezi. Tu vei face doar efortul care trebuie, pentru ca folosesti intermediarul potrivit, care tonifica si incordeaza muschii suficient.

Text: Valentina Vuxanovici
Foto: Octav Nitu
Model: Madalina Daczo