Yoga pentru trup si minte

Scris de admin în Sport

Rezerva-ti 20 de minute in fiecare zi pentru aceste minunate exercitii de yoga. Iti vor aduce multa buna dispozitie si te vor ajuta sa ai o postura frumoasa, gratioasa, si sa fii mult mai flexibila.

Pozitia semitorsiunii coloa­nei. Asaza-te pe sol, indoaie genunchiul drept si pune talpa sub fesa. Pune piciorul stang peste gamba dreapta si rasuceste trunchiul spre stanga. Bratul stang du-l catre spate, pana atinge coapsa dreapta.

Pozitia batlanului. Stai pe podea, indoaie piciorul drept, apoi ridica piciorul stang cat de sus poti, sprijinindu-te in mana dreapta. Cu mana stanga sustine piciorul sus. In­cearca sa mentii coloana dreapta. Aceasta pozitie stimuleaza digestia si inima.

Yoga in picioare. Iata o pozitie pentru incepatori. Din picioare, ridica piciorul drept tinandu-l cu mana dreapta, in timp ce mana stanga sta sprijinita in sold.

Pozitia tringhiului. Stai in picioare si ridica piciorul drept in lateral. Sustine genunchiul drept cu mana dreapta. Incearca sa-ti mentii echilibrul.

Yoga in picioare – varianta: Din pozitia de la exercitiul numarul 3 se coboara piciorul drept, apoi se ridica in fata, pana ce genunchiul atinge piep­tul. Bratul drept ra­mane in sold.

Pozitia tringhiului – varianta: Din po­zitia de la exercitiul 4 ridica piciorul drept pana ajunge paralel cu solul. tine cu mana dreapta talpa piciorului drept. Mana stan­ga va sta in sold.

Ashtanga yoga. Din pozitia sezut, pune piciorul drept indoit in fata, iar cel stang in spate. Intinde-te pe spate si incearca sa prinzi cu mainile varful piciorului stang.

Ashtanga yoga – varianta. Asaza-te pe podea cu picioarele departate. Indoaie piciorul drept si pune-l sub tine. Apleaca-te in partea dreapta si incearca sa atingi cu bratul drept varful piciorului drept. Mana stanga tine-o pe coapsa stanga.

Pozitia stand aplecat in fata. Stai pe podea, cu picioarele drepte, cat mai departate. Apleaca trunchiul in fata pana ce atinge podeaua. Trage cat mai mult de brate, intinzandu-le in fata. Pozitia solicita foarte mult coapsele si muschii spatelui.

Pozitia luptatorului. Fa un pas inainte si indoaie genunchiul. Stai dreapta si intinde bratele unul in fata, celalalt in spate. Privirea trebuie sa fie in fata. Ridica bratele cat mai sus. Incearca sa mentii pozitia cateva secunde, concentrandu-te asupra respiratiei.

Pozitia luptatorului – varianta 1. Din aceeasi pozitie ca la exercitiul numarul 9, in­tinde bratele (unul in fata, celalalt in spate) si tine-le paralel cu solul pentru cateva secunde.

Pozitia luptatorului – varianta 2. Paseste cu un picior in fata, indoaie genunchiul si tine mainile in solduri. Stai cu spatele drept si privirea inainte. Mentine pozitia 30 secunde.

Pozitia luptatorului – varianta 3. Cu un pas inainte si trunchiul drept, ridi­ca bratele deasupra capului (mentine privirea inainte) si intinde mainile cat poti de mult. Mentine pozitia pret de 30 secunde.

Pozitia regelui dansator. Indoaie piciorul drept si ridica-l spre spate. Prinde varful piciorului drept cu bratele. Stai in aceasta pozitie 30 de se­cunde. Fixeaza-ti privirea in fata, pentru a nu te dezechilibra.

1

Pozitia lotusului. Asezata, indoaie genunchiul drept si pune-l in interiorul coapsei stangi. Indoaie genunchiul stang si pune piciorul pe coapsa dreapta. Stai dreapta, cu bratele departate de corp.

Text: Delia Ioana Robescu
Foto: dreamstime.com