Vedetele prefera Pilates

Scris de admin în Sport

Charlize Theron, sau blonda cu minte si cu picioare perfecte de la Hollywood, reuseste sa-si mentina silueta perfecta cu ajutorul exercitiilor Pilates. Nu vrei sa le incerci si tu?

Cel care a inventat exercitiile Pilates este Joseph Hubertus Pilates, un fost boxer de performanta. Iata ce spunea Joseph Pilates, in 1965, pe cand avea 86 ani, despre metoda sa de mentinere in forma: “Cu siguranta ca Pilates functioneaza. Eu am practicat aceste exercitii toata viata si n-am avut nevoie sa iau nici macar o aspirina. Toti ar trebui sa practice acest sport. Ar fi mai sanatosi si mai fericiti”. Astazi, tot mai multi sunt adeptii acestui sport, deoarece este o forma de miscare ce aduce echilibru in organism, alungeste si intareste muschii, in special pe cei abdominali.

Puterea de concentrare iti va oferi controlul necesar pentru executarea fiecarui exercitiu.

Charlize Theron, intrebata de revista Self magazine despre cum se mentine in forma, a marturisit ca “secretul siluetei ei” consta in practicarea exercitiilor Pilates. “Incerc sa practic constant acest sport pentru ca are rezultate imediate. Fitnessul nu este pentru mine. In schimb, Pilates lucreaza masa musculara, dar efectul este deosebit de estetic, alungind muschii. Eu practic sedinte de 90 minute de cinci ori pe saptamana.?

Beneficiile Pilates. Sotia lui Joseph Pilates, asistenta medicala, a adaptat exercitiile Pilates pentru pacientii care aveau nevoie de gimnastica medicala. A observat ca rezultate vizibile au avut pacientii care sufereau de dureri de spate. Ce trebuie sa urmaresti atunci cand practici aceste exercitii? Trebuie sa te concentrezi, pentru ca Pilates imbina ritmul respiratiei cu miscarile corpului. Instructorul tau te va ajuta sa simti fiecare miscare a muschilor. Telul Pilates este sa unifice mintea si trupul pentru a elibera stresul si nelinistile. Trebuie sa te simti confortabil, asa incat echipamentul tau trebuie sa fie lejer. Retine ca Pilates se executa, in general, fara incaltaminte (ca si yoga). Miscarile nu trebuie sa fie bruste, ci lente si flexibile. Nu trebuie sa muncesti pana transpiri!

Exercitiu complex. Stai culcata pe spate si ridica picioarele la 45°. Ridica umerii de pe sol si intinde mainile pana cand devin paralele cu picioarele. Stabilizeaza pozitia prin incordarea muschilor spatelui, fesierilor si abdomenului. Coboara lent trunchiul, cu mainile deasupra capului. Incordeaza abdomenul astfel incat sa nu atingi solul cu umerii. Repeta de opt ori, doua serii. Este un exercitiu care te ajuta sa remodelezi musculatura abdominala.

Exercitii pentru abdomen. Iata unul dintre acestea: stai culcata pe spate, cu bratele intinse deasupra capului, cu picioarele proptite de spalier. Ridica trunchiul si bratele usor, pana ajungi in pozitie verticala. Ridicarea se face folosind numai muschii abdominali, fara sa-ti faci avant cu bratele. Stai doua secunde, apoi coboara trunchiul inspre picioare. Un exercitiu trebuie sa dureze circa zece secunde si se fac trei serii a cate zece repetari.

Text: Delia Ioana Robescu, Foto: www.ctheron.com